Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг урьдчилан таамаглах. ROI дээр суурилсан сурталчилгааны кампанит ажилд хэрхэн дүн шинжилгээ хийх вэ? Үр дүнтэй контекст сурталчилгаа гэж юу вэ? Таны сурталчилгааны кампанит ажлын зорилго юу вэ?

Гоо сайхны салоны менежерүүд болон зах зээлдүүлэгчид хоёулаа санаа зовж байна чухал цэг– зар сурталчилгааны үр ашгийг үнэлэх шалгуур үзүүлэлтүүд бөгөөд үүний тусламжтайгаар та мөнгөө хэрхэн зарцуулсан, орлого олж байгаа эсэхийг хянах боломжтой.

Урамшуулал эхлүүлэх

Зар сурталчилгааны кампанит ажил нь хэрэглэгчдэд ямар нөлөө үзүүлэх талаар тодорхой хариулт байдаггүй. Зар сурталчилгааны ойлголтын тавь гаруй загвар, үр ашгийг үнэлэх арав гаруй арга байдаг. Мөн энэ бол төгсгөл биш юм. Шинэ онол гарч ирэх болгонд аль нь ч цорын ганц бөгөөд эцсийн онол гэж хүлээн зөвшөөрдөггүй.

Гэхдээ бүх компаниуд энэ талаар мэддэггүй бөгөөд ийм хэрэгслийг бизнестээ ашигладаггүй. Зар сурталчилгааны гүйцэтгэлийн хэмжүүрүүд хэрхэн ашигтай болохыг тэд ойлгодоггүй. Энэ асуултад хариулахыг хичээцгээе. Хамгийн гол нь танд хангалттай хэмжээний мөнгө хэрэгтэй болно гэдгийг ойлгох явдал юм. Тэднийг ус зайлуулах суваг руу орохоос урьдчилан сэргийлэхийн тулд алхам бүрийг төлөвлөх нь чухал юм.

Хэрэгтэй файл

Зах зээлийн төлөв байдалд хяналт тавих нь зар сурталчилгааны кампанит ажлын өмнө, үеэр болон дараа гэсэн гурван үе шаттайгаар явагдах ёстой. Маркетерууд интервал бүрт судалгаа хийж, үр дүнг тооцох ёстой.

  1. Зар сурталчилгааг эхлүүлэхийн өмнө та зорилгоо тодорхой тодорхойлж, стратеги боловсруулах хэрэгтэй. Үүнд борлуулалтын хэмжээ, компанид үнэнч байх, үйлчлүүлэгчдийн тоог тодорхойлох, эхний үзүүлэлтүүдтэй харьцуулахад дараагийн үр дүн, кампанит ажилд зориулж үйлдвэрлэсэн бүтээгдэхүүний чанарын үнэлгээ зэргийг тодорхойлох эрэл хайгуулын судалгаа орно.
  2. Зар сурталчилгааны хугацаанд завсрын шалгалт хийх.
  3. Кампанит ажлын үр дүнд үндэслэн зар сурталчилгааны үр ашгийг үнэлэх.

Бүх зүйл сайхан, зах зээл тогтвортой, нөлөөллийн нутаг дэвсгэрээ тэлэхийн хэрээр борлуулалт нэмэгдэж байгаа нөхцөлд эдгээр зорилгод хүрэх нь илүү үр дүнтэй байх болно. Зар сурталчилгааны үнэлгээ нь их хэмжээний мөнгө, цаг хугацаа шаарддаггүй;

Гэхдээ борлуулалтын нийт түвшин буурвал бүхэл бүтэн бизнесийн гүйцэтгэлийг нэмэгдүүлэхийн тулд зар сурталчилгаанд их хэмжээний хөрөнгө оруулалт хийх боломжийн талаар нухацтай бодох хэрэгтэй.

Зар сурталчилгааны үр ашгийн үнэлгээ

Үндсэн хууль нь олж авсан мэдээллийн бүртгэл хөтлөх, янз бүрийн аргын үр дүнтэй байдлын талаархи статистик мэдээллийг цуглуулах явдал юм. Аливаа сурталчилгааны кампанит ажлыг эхлүүлэхдээ үргэлж дагаж мөрдөх ёстой дүрмийг боловсруулах нь чухал юм. Байгууллагын тоо, зорилго, тэргүүлэх чиглэлд тулгуурлан стратеги боловсруулж байна. Бүтээлч арга барилыг ашиглах бус аливаа ажлыг дуусгахад дассан маркетингийн мэргэжилтнүүдэд хандах хэрэгтэй.

Баримт
Тодорхой төлөвлөлт, үр дүнг үнэлэх нь зар сурталчилгааны кампанит ажлын зөв менежментийн гол бүрэлдэхүүн хэсэг юм.

Гоо сайхны салоны сурталчилгааны кампанит ажил хүлээгдэж буй үр дүнг авчрахгүй байх долоон үндсэн шалтгаан бий.

  1. Зар сурталчилгаагаар хүрэхийг хүсч буй тодорхой зорилго байхгүй.
  2. Тусдаа кампанит ажил нь ялгардаг ерөнхий төлөвлөгөөаж ахуйн нэгжийн хөгжил, маркетингийн гол зорилгод нийцэхгүй байна.
  3. Буруу тодорхойлолт зорилтот үзэгчид.
  4. Үзэгчид тодорхой бүтээгдэхүүн, үйлчилгээний талаар олж мэдэх мэдээллийн сувгийг сонгохдоо алдаа гаргах.
  5. Маркетерууд үйлчлүүлэгчидтэй санал хүсэлтээ тогтоогоогүй байна.
  6. Сурталчилгааны ажлын явцад тухайн арга хэмжээг хариуцаж буй ажилтан, агентлаг мэргэжлийн ур чадвар дутмаг байгаа нь тэдний ур чадвар доогуур байгааг илтгэж байна.
  7. Удирдлага, маркетерууд үйл ажиллагааны тодорхой төлөвлөгөө боловсруулаагүй, үргэлжилсэн сурталчилгааны кампанит ажлын хяналтын схемийг боловсруулаагүй.

Зар сурталчилгааны үр нөлөөг үнэлэх зорилго

  • зар сурталчилгааны мессежийн хэрэглэгчдэд үзүүлэх нөлөөллийн түвшинг тодорхойлох;
  • зар сурталчилгааны ерөнхий үр нөлөөг судлах;
  • урамшуулал болон дараа нь үйлчилгээ, бүтээгдэхүүнийг худалдан авах хоорондын хамаарлыг судлах.

https://pixabay.com/

Ийм үнэлгээ нь өөртөө ямар үүрэг даалгавар өгч байгааг одоо ойлгох нь зүйтэй.

  • сурталчилгааны ачаар худалдаж авсан барааны талаархи мэдээллийг цуглуулах;
  • сурталчилгааны кампанит ажил дууссаны дараа хэрэглэгчдийн компанид үнэнч байдал хэр нэмэгдсэнийг олж мэдэх;
  • Энэ үйлдэл нь таны брэндийг хүлээн зөвшөөрөхөд нөлөөлсөн эсэхийг ойлгох;
  • сурталчилгааны ажилд тавьсан зорилтуудын хэрэгжилтийн статистик мэдээллийг судлах.

Зар сурталчилгааны харилцааны үр нөлөөг үнэлэх

Зар сурталчилгааны үр нөлөөг үнэлэх хоёр арга байдаг: харилцааны болон арилжааны. Зар сурталчилгааны харилцааны үр нөлөөг үнэлэхийн тулд үнэлгээний болон аналитик аргуудыг ялгадаг.

Ийм үнэлгээний зорилгыг дараахь байдлаар тодорхойлно.

  • компани, брэнд, бүтээгдэхүүний талаарх мэдлэгийг нэмэгдүүлэх хүсэл;
  • компани, бүтээгдэхүүн, үйлчилгээнд үнэнч хандлагыг бий болгох оролдлого.

Зар сурталчилгаа нь үзэгчдэд хэр нөлөөлдөг вэ? Энэ асуултад харилцааны үр нөлөөг үнэлэх чиглэлээр мэргэшсэн мэргэжилтнүүд хариулдаг. Тэд статистик мэдээллийг цуглуулж, зар сурталчилгааны мессежийг хэр үр дүнтэй дамжуулж байгаа талаар дүгнэлт гаргадаг боломжит хэрэглэгчид шаардлагатай мэдээлэлтодорхой бүтээгдэхүүн эсвэл брэндэд үнэнч байдлыг нэмэгдүүлдэг.

Маркетерууд энэ судалгааг хоёр удаа хийдэг: сурталчилгааны мессежийг эхлүүлэхийн өмнө, мөн нийтэлж, боломжит үзэгчдэд хүрсний дараа. Гэхдээ та зар сурталчилгаа гарахаас өмнө, гарах үеэр, дараа нь гурван удаа мэдээлэл цуглуулж болно.

Мэргэжилтнүүд зар сурталчилгааны харилцааны үр нөлөөг үнэлэхийн тулд хэд хэдэн төрлийн арга техникийг ашигладаг. Эдгээр нь ажиглалт, туршилт, судалгаа, санах ойг үнэлэх аргууд байж болно. Доор бид тэдгээрийн хамгийн түгээмэл жишээг өгье.

Зар сурталчилгааны кампанит ажил эхлэхээс өмнө ашигласан зар сурталчилгааны үр нөлөөг үнэлэх аргууд

Сэтгэл зүйн ойлголтыг үнэлэх арга.Энэ аргын мөн чанар нь худалдан авагчдын хяналтын бүлэг сонгогдсон бөгөөд тэд хэд хэдэн өөр зар сурталчилгаа үзэж, сэтгэл зүйн үнэлгээсурталчилгааны үр ашиг. Тэдгээрийн хувьд туршилтын бүх оролцогчдын оноодог оноо байдаг. Арван онооны системээр хамгийн их тоо авсан зар сурталчилгаа хамгийн үр дүнтэй байх болно.

Мартагдашгүй байдлыг үнэлэх арга.Худалдан авалт хийхийн тулд брэндийг сонсох нь чухал юм. Худалдан авагч зар сурталчилгааны гол мессежийг санаж байвал давуу тал болно. Судалгаанд сонгогдсон зорилтот үзэгчдийн ердийн төлөөлөл оролцдог жирийн хүмүүсмөн оффист урьж байна. Тэд янз бүрийн видео болон аудио сурталчилгааг сонсдог эсвэл үздэг. Тэд мөн текст зарыг уншдаг. Дараа нь тэд юуг хамгийн их санаж байгаагаа (ямар бүтээгдэхүүн эсвэл үйлдвэрлэгчийн брэнд) хэлж өгдөг.

Мартагдашгүй байдлыг үнэлэх арга нь тухайн хүн сурталчилгааг санаж, тухайн бүтээгдэхүүнийг худалдаж авах зарчим дээр суурилдаг. Маркетерууд хамгийн амархан санаж байгаа видео эсвэл мессежийг сонгодог.

https://pixabay.com

Зар сурталчилгааны үр нөлөөг хэмжих энэхүү аргын төгсгөлд илүү өргөн хүрээний мэдээллийг илрүүлэхийн тулд хяналтын бүлэгт судалгаа явуулдаг. Оролцогчдоос эхлээд асуулгад хариулж, дараа нь хэлэлцүүлгийн явцад санал бодлоо илэрхийлэхийг хүснэ. Тэд үзсэн сурталчилгаа, юу таалагдсан, юу нь таалагдаагүй, мэдээлэл нь тодорхой, найдвартай байсан эсэх гэх мэт сэтгэгдэлээ хуваалцдаг.

Шинжээчдийн үнэлгээний арга.Зар сурталчилгааны мессежийн хамгийн оновчтой хувилбарыг сонгох хэд хэдэн параметрүүд байдаг. Энэ аргаүр дүнг үнэлдэг шинжээчдийн комиссын дүгнэлтийг харгалзан үзэх зорилготой тусгай сурталчилгаа. Оролцогчдод оноо өгөх шаардлагатай тусгай асуулга өгдөг.

Зар сурталчилгааны мессежийн цар хүрээг үнэлэхийн тулд комиссын гишүүд зар сурталчилгаа нь өөртөө итгэх итгэлийг төрүүлдэг үү, хүмүүсийн анхаарлыг татдаг уу, сонссон, харсан зүйлээ санахад хялбар байдаг уу гэх мэт асуултуудад хариулдаг. Дараа нь зар тус бүрийн авсан бүх оноог нэгтгэн ялагчийг тодруулна.

Туршилтаар дамжуулан судалгаа хийх. Туршилт гэдэг нь бүрэн бус, таслагдсан масштабаар хийгдсэн туршилт юм. Энэ нь төлөвлөсөн үр дүнг шалгах боломжийг олгоно сурталчилгаа. Хөгжлийн үе шатанд туршилтыг туршилт гэж нэрлэдэг. Түүний даалгавар бол том хэмжээний сурталчилгааны кампанит ажил эхлүүлэхийн өмнө төгс бус байдлыг олж, засах явдал юм. Энэ зорилгоор ирээдүйн нийт бүтээгдэхүүний дөнгөж арван хувийг үйлдвэрлэдэг. Туршилтын судалгааны тусламжтайгаар та сурталчилгаа хэр мартагдашгүй, түүний нөлөөллийн зэрэг, сонгосон сурталчилгаа ямар үр дүнд хүрч байгааг шалгах боломжтой.

Туршилтын явцад та зарим хүчин зүйлийг өөрчилж, үр дүнгийн өөрчлөлтийг харах боломжтой. Туршилтын хүрээнд судалгаа хийсний дараа зар сурталчилгааны бүтээгдэхүүнийг төлөвлөсөн хэлбэрээр гаргах эсвэл туршилтын явцад илэрсэн дутагдлыг арилгах төслийг илгээх шийдвэр гаргадаг.

Фокус бүлгийн арга.Фокус бүлгийг тодорхойлж, түүний тусламжтайгаар хүлээн авсан мессежийн чанар, худалдан авалтын сэдлийг тодорхойлдог.

Интернет дээр зар сурталчилгаа хийх нь илүү ихийг олж авахын тулд үргэлж мөнгө үрэх явдал юм илүү их мөнгө. Тийм ээ, томоохон брэндүүд сурталчилгааны кампанит ажил явуулах боломжтой. Гэхдээ эцсийн эцэст тэдний зорилго бол борлуулалтыг нэмэгдүүлэх явдал юм. Онлайн сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг хэрхэн үнэлэх, ямар шалгуурыг ашиглах, ямар үзүүлэлтүүдийг анхаарч үзэх, энэ талаар юу хийх талаар авч үзье.

Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг хэрхэн үнэлэх вэ

Та 30 ам.долларын маржинтай (өртөг үнэ - 20 доллар, худалдах үнэ - 50 доллар) бүтээгдэхүүн зарж байна гэж бодъё. Илүү их бүтээгдэхүүн борлуулахын тулд та контекст сурталчилгааг эхлүүлдэг. Зар сурталчилгаа ашигтай хэвээр байхын тулд борлуулалтын зардал нь маржинаас бага байх ёстой.

Зар сурталчилгааны төсөвт зарцуулсан 30 доллар тутамд 10 борлуулалт хийвэл таны сурталчилгаа үр дүнтэй гэж үзэж болно. Энэ тохиолдолд та 1 үйлчлүүлэгчдээ 3 доллар төлж, 27 долларын цэвэр ашиг авах болно (хэрэв та үйл ажиллагааны зардал болон менежерүүдийн цагийг тооцохгүй бол).

Хэрэв та төсвийнхөө 30 доллараар 3 борлуулалт хийвэл сурталчилгаа үр дүнтэй хэвээр байна. Нэг үйлчлүүлэгч танд 10 долларын үнэтэй, цэвэр ашиг - 20$.

Хэрэв та зарцуулсан 30 доллараар 1 үйлчлүүлэгчтэй бол сурталчилгаа үр дүнгүй болно. Үйл ажиллагааны зардлаа тооцвол та мөнгөө алдаж байна. Энэ тохиолдолд та кампанит ажлыг тохируулах эсвэл өөр сувгийг туршиж үзэх хэрэгтэй болно.

Зар сурталчилгааны кампанит ажлын гүйцэтгэлийн үзүүлэлтүүд

Үр нөлөөг үнэлэх сурталчилгааны кампанит ажилИнтернет дээр энэ нь маш хялбар юм. Контекст болон зорилтот зар сурталчилгааны системүүд (Google AdWords, Yandex.Direct, Facebook) өөр өөр хэмжүүрүүдийг санал болгодог. Үр ашгийг үнэлэхэд шаардлагатай үндсэн үзүүлэлтүүдийг авч үзье.

Хамрах хүрээ

Таны зарыг үзсэн хэрэглэгчдийн тоо.

CTR

Click-through-Rate. Товшилтын харьцаа сурталчилгаазарыг үзсэн нийт хэрэглэгчдийн тоо.

Жишээлбэл, таны зарыг 6000 хүн үзсэн бөгөөд 120 нь түүн дээр дарсан байна. CTR = (120 / 6,000) * 100% = 2%.

CPC

Нэг товшилтын зардал. Зар сурталчилгааны товшилт бүр танд хэр их үнэтэй болохыг харуулдаг. Үүнийг дараах байдлаар тооцоолно.

Зарцуулсан төсөв / Товшилтын тоо = CPC.

ЦХҮа

Үйл ажиллагааны зардал. Зорилтот үйл ажиллагааны зардлын үзүүлэлт.

  • онлайн дэлгүүрт захиалга хийх;
  • мэдээллийн товхимолд бүртгүүлэх;
  • холбоо барих мэдээллээ оруулах;
  • буцааж залгах захиалга.

ЦХҮа нь зорилтот арга хэмжээ нь танд хэр их үнэтэй болохыг харуулдаг.

Жишээ.Зар сурталчилгааны кампанит ажилд зорилтот үйлдэл нь бүтээгдэхүүн захиалах програм юм. Үйлчлүүлэгч өргөдлийг баталгаажуулахын тулд нэр, утасны дугаараа үлдээсэн бол таны менежер үйлчлүүлэгч рүүгээ залгах ёстой. Зар сурталчилгаанд 50 доллар зарцуулсан, 10 өргөдөл үлдсэн.

ЦХҮа = 50$ / 10 = 5$.

Хэрэв таны бүтээгдэхүүний ашгийн хэмжээ 5 доллараас дээш байвал сурталчилгааг ашигтай гэж үзэж болно. Гэсэн хэдий ч өөр нэг зүйл бий чухал нюанс: 10 өргөдлийн 3 нь батлагдаагүй байж магадгүй (үйлчлүүлэгчид бодлоо өөрчилсөн). Тиймээс борлуулалтын бодит зардал нь $ 50 / 7 = $ 7.14 байх болно.

Хөрвүүлэх хувь

Зорилтот үйлдлүүдийн тоог зар сурталчилгаа дээрх товшилтуудын (шилжилтийн) тоонд харьцуулсан харьцаа. Хэрэв 100 хүн зар дээр дарж, 4 хүсэлт үлдээсэн бол хөрвүүлэлт нь: (4/100) * 100% = 4% байна.

Зар сурталчилгааны эх сурвалжийг хянах

Туршилтгүйгээр үр дүнтэй сурталчилгаа хийх боломжгүй. Төрөл бүрийн сурталчилгааны сувгуудыг туршиж байна. өөр өөр сонголтуудзар сурталчилгаа, өөр өөр үзэгчид. Энэ нь юу илүү сайн ажиллаж, илүү их ашиг авчрах, ашиг багатай эсвэл ашиггүй байдлаас шалтгаалан аль сурталчилгааны кампанит ажлыг хаах ёстойг ойлгох цорын ганц арга зам юм.

Та ямар зар сурталчилгааны сувгийг өөрийн сайт руу илгээж, хөрвүүлэлтийг зөв хянахын тулд UTM хаягуудыг ашиглах хэрэгтэй.

UTM шошго нь таны буух хуудасны холбоос дээр нэмж болох тусгай параметрүүд юм. Параметрүүдэд та кампанит ажлын төрөл, зар сурталчилгааны эх сурвалжийг зааж өгч болно. Зар сурталчилгаанд utm шошготой холбоосыг байрлуулсан байх ёстой. Зар сурталчилгаандаа товшилтыг хүлээн авмагц таны аналитик систем нь хэрэглэгчид тань ямар урсгалын эх сурвалжаас ирж байгааг харах боломжийг танд олгоно.

Жишээнүүдийг ашиглан сурталчилгааны кампанит ажлын үр дүнтэй байдлын шинжилгээ

Үр ашгийг үнэлэх аргуудын нэгийг авч үзье. Гурван сурталчилгааны кампанит ажлыг жишээ болгон авч, тооцооллыг хийцгээе.

Анхны өгөгдөл

Бүх тооцоо нь ойролцоо байна. Хялбар болгохын тулд бүх гурван жишээн дэх оролтын өгөгдөл ижил байх болно.

Контекст сурталчилгаа

Хамрах хүрээ: 120,000

Товшилтын тоо: 1300

Зорилтот үйл ажиллагааны тоо: 15

CTR: 1.08%

CPC: $0.07

ЦХҮа: 6.6 доллар

Хөрвүүлэх хувь: 1.15%

Баталгаажсан өргөдлийн тоо: 10

Орлого: 500 доллар

Цэвэр ашиг: $500 - $300 - $100 = $200

Мэйл мэдээллийн товхимол дахь зар сурталчилгаа

Хамрах хүрээ: 10,000

Товшилтын тоо: 420

Зорилтот үйл ажиллагааны тоо: 25

CTR: 4.2%

CPC: $0.23

ЦХҮа: 4 доллар

Хөрвүүлэх хувь: 5.95%

Баталгаажсан өргөдлийн тоо: 22.

Орлого: 1100 доллар

Цэвэр ашиг: $1,100 – $660 – $100 = $340.

Блог хөтлөгчтэй төлбөртэй байршуулах

Хамрах хүрээ: 12,000

Товшилтын тоо: 100

Зорилтот үйл ажиллагааны тоо: 9

CTR: 0.8%

CPC: 1 доллар

ЦХҮа: $11.1

Хөрвүүлэх хувь: 9%

Баталгаажсан өргөдлийн тоо: 5.

Орлого: 250 доллар

Цэвэр ашиг: $250 – $150 – $100 = $0.

Энэ бүхнийг яах вэ?

Дээрх жишээнүүдээс бид харж байна:

  • контекст сурталчилгааи-мэйл мэдээллийн товхимол дахь зар сурталчилгаа үр дүнтэй болж, тэд ашиг авчирсан;
  • Блоггерын сурталчилгаа сайн үр дүнд хүрсэнгүй.

Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг харьцуулах нь тодорхойлоход тусална ирээдүйтэй чиглэлүүд. Дээрх жишээн дээр цахим шуудангийн маркетинг нь контекст зар сурталчилгаанаас хямд хөрвүүлэлтийг бий болгодог. Дээрээс нь үлдсэн програмуудаас илүү өндөр хувь нь батлагдсан байна. Энэ нь мэдээллийн товхимол дахь зар сурталчилгаа нь үйлчилгээг сонирхож буй халуун дулаан үзэгчдэд хүрч байгааг илтгэж магадгүй юм.

Та ямар ч төрлийн зар сурталчилгааны төсөв, үр нөлөөг хэрхэн зөв таамаглаж сурахыг зорьж байна уу? Та хөгжмөөр байна уу гол үзүүлэлтүүдИнтернет дэх сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөө (KPI)?

Тэгвэл таныг урьж байна.

Мэдлэгийн аль ч салбарт тодорхой үйл явц нь нарийн төвөгтэй байдлаасаа болж урьдчилан таамаглах боломжгүй жишээг олж болно. Маркетинг, зар сурталчилгааны салбар нь үл хамаарах зүйл биш юм: жишээлбэл, аливаа сурталчилгааны кампанит ажлын даалгавар бол төгсгөлгүй болгох явдал юм. цогцолборобъект - хүмүүс - хамт өөрхэвшмэл ойлголт, үнэт зүйлс янз бүрийннөхцөл байдал, өвөрмөц хослолуудын нөлөөн дор гадаад хүчин зүйлүүд, ижил зүйлийг хий- худалдаж авах. Даалгавар нь эхлээд харахад бараг боломжгүй юм.

Нэг талаас, маркетинг нь хэрэглэгчийн зан үйлийн ерөнхий хэвшмэл ойлголтын шинжлэх ухаан болохын хувьд хувь хүний ​​ялгааг даван туулах, хүмүүст ижил төстэй үйлдэл хийх, өөрөөр хэлбэл худалдан авахад хүргэдэг нийтлэг зүйлийг олох зорилготой юм. Тиймээс холбоо барих зардлыг тооцоолох, ирээдүйн алдар нэрийг урьдчилан таамаглах маркетингийн хэрэгслийг нэлээд сайн боловсруулсан. Гэсэн хэдий ч, хэрэглэгчийн үнэнч байдал, бүтээгдэхүүн, үйлчилгээтэй холбоотой холбоо зэрэг урьдчилан таамаглах боломжгүй чанарын үзүүлэлтүүд бас байдаг.

Тэгэхээр бидэнд нэг талаас тооцоолсон, урьдчилан таамаглахуйц үйл явц, нөгөө талаас хүний ​​ойлголт, хандлагын ээдрээтэй холбоотой урьдчилан тааварлашгүй үйл явц бий.

Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг урьдчилан таамаглахад хэцүү өөр нэг нөхцөл байдал бол энэ хэсгийн мэдээллийн өндөр динамик юм - маш олон зүйл байдаг. ерөнхий дүрэм, гэхдээ бүр илүү хувийн шийдлүүд. Үүний зэрэгцээ өнгөрсөн хугацаанд зар сурталчилгааны үр нөлөөг үнэлэхэд ямар ч бэрхшээл гарахгүй: үнэн хэрэгтээ та юу ч тооцоолж болно - алдар нэрийг хэмжих, үнэнч байдлын түвшинг үнэлэх. Өчигдөр болсон явдлыг хэмжиж, дүгнэж болно. Үр нөлөөг урьдчилан таамаглах талаар юу хэлэх вэ? Бүгд Найрамдах Казахстан улсыг хүлээгдэж буй эдийн засгийн үзүүлэлтүүдээр төлөвлөх боломжтой юу?

Аливаа таамаглал нь үргэлж өнгөрсөн эсвэл одоо байгаа одоогийн аналоги дээр суурилдаг (тренд эсвэл хүчин зүйлийн загварыг тус тус ашигладаг). Гэсэн хэдий ч сайн сурталчилгааны кампанит ажил үргэлж амьд байх ёстой: хэвлэл мэдээллийн хэрэгслийн хослол, давж заалдах текст нь харилцан адилгүй бөгөөд аль хэдийн дурьдсанчлан хүрээлэн буй мэдээллийн орчин хурдан хөдөлдөг. Цорын ганц үл хамаарах зүйл бол өөр өөр супермаркетуудад давтагдах боломжтой стандарт BTL урамшуулал юм. Бусад бүх тохиолдолд таны түүх бараг тус болохгүй - зар сурталчилгаа нь давтахад дургүй байдаг. Зар сурталчилгааны кампанит ажлыг эх хувилбарын дараа ижил зорилтот хэрэглэгчдэд хуулах нь илүү сул нөлөө үзүүлэх нь ойлгомжтой. Цорын ганц боломжит сонголт- зарим бүс нутагт туршиж үзсэн зар сурталчилгааны тодорхой шийдлүүдийг бусад хүмүүст, зөвхөн ижил төстэй, орон нутгийн онцлогт тохируулсан, орон нутгийн хэвлэл мэдээллийн хэрэгсэл гэх мэтээр цацах.

Тэгэхээр сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг урьдчилан таамаглах боломжтой юу? Тийм ээ, чи чадна!

Сурталчилгааны кампанит ажлыг удирдах нь автомашины уралдаантай адилтгаж болно. Улирал эхлэхээс өмнө багууд өөрсдийн зорилго, нөөц бололцоогоо үндэслэн машинуудаа бэлддэг. Эхлэх шатанд компанийн зар сурталчилгааны түүх, зорилтот үзэгчдийн дүр төрх, үнэнч байдал, боломжит нөөц, харилцааны сувгууд, хязгаарлалт (хамгийн их төсөв) зэргийг харгалзан үздэг. RK төлөвлөгөө нь хүлээгдэж буй үр дүнд биш харин зорилго, хүрээлэн буй орчин, нөөц, хязгаарлалт дээр үндэслэн "Шилдэг, гэхдээ эцсийн биш" зарчмын дагуу боловсруулдаг.

Чухал үе шат бол "машин" -ыг давтан турших явдал юм: зар сурталчилгааны бүх үндсэн шийдлүүдийг туршиж үзэх ёстой. Гэхдээ уралдааны үеэр хөдөлгүүр нь гал авалцаж, далавч нь салж болно гэдгийг санах нь зүйтэй; өрсөлдөгчидтэй ижил зүйл тохиолдож болох ч хүн бүр пит-стоптой байх ба механикийн багийн дэмжлэгтэй байх болно.

Ногоон гэрэл асч, урьдчилан таамаглаж эхэлдэг - урт хугацааны статик биш, харин богино хугацааны динамик. Уралдааны эхэнд та түүний үр дүнг хэзээ ч урьдчилан таамаглаж чадахгүй. Гэсэн хэдий ч машин жолоодох үед өрсөлдөгчдийн богино түүх, замнал дээр үндэслэн тоормосны зайны давхрагад секунд тутамд урьдчилан таамаглаж байна.

Зар сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөө нь борлуулалтын тоогоор тодорхойлогддог. Зорилтот үзэгчдийн төлөөлөл худалдан авалт хийхэд юу шаардлагатай вэ? Нэгдүгээрт, бүтээгдэхүүнийг зорилтот хэрэглэгчдэд сайн мэддэг байх ёстой: танил гэдэг нь тухайн бүтээгдэхүүнтэй зар сурталчилгааны дүр төрхийг тодорхойлох, түүнийг таних түвшинг хэлнэ. Хоёрдугаарт, үнэнч байдлын түвшин энэ бүтээгдэхүүнбас өндөр байх ёстой - худалдан авагч эерэг сэтгэл хөдлөлтэй холбоотой бүтээгдэхүүнийг худалдаж авдаг. Эцэст нь, бүтээгдэхүүнээс үүдэлтэй хэрэглэгчдийн холбоо нь чухал ач холбогдолтой, тухайлбал тодорхой брэндийн бүтээгдэхүүний чанар, үүнийг зорилтот үзэгчдийн төлөөлөл хүлээн зөвшөөрдөг. Бүх гурван үзүүлэлтийг тоогоор илэрхийлэх боломжтой бөгөөд энэ нь тэдгээрийн өөрчлөлтийн динамикийг хянах боломжийг олгодог.

Тиймээс, хамгийн энгийн нь, гэхдээ үр дүнтэй хэрэгсэлЗар сурталчилгааны кампанит ажлын богино хугацааны таамаглал, менежментийн хувьд дараахь гурван координатын загвараар төлөөлүүлж болно.

Энэхүү загвар нь Бүгд Найрамдах Казахстан улсын үр нөлөөг (өрсөлдөгчидтэй харьцуулахад) үнэлэх, түүнчлэн түүний өөрчлөлтийг богино хугацаанд урьдчилан таамаглах боломжийг олгодог бөгөөд ингэснээр та жолооны хүрдийг цаг тухайд нь эргүүлж, замаа засах боломжтой болно.

Хэрэв бүх гурван үзүүлэлт өсч байгаа бол сурталчилгааны кампанит ажлыг үр дүнтэй гэж үзэж болно - зорилтот үзэгчдийн төлөөлөгч худалдан авалт хийх магадлал 100% дөхөж байна. Хэрэв үзүүлэлтүүдийн аль нэг нь тогтмол эсвэл буурч байгаа бол Бүгд Найрамдах Казахстан улсад юуг өөрчлөх шаардлагатайг шинжлэх хэрэгтэй. Жишээлбэл, хэрэв алдар нэр өсч, бүтээгдэхүүнд үнэнч байх түвшин ижил түвшинд байгаа бол энэ нь харилцааны сувгийг зөв сонгосон гэсэн үг боловч мессежийг өөрчлөх шаардлагатай байна.

"Бодит цагт уралдах" сурталчилгааны үеэр та гараа зөвхөн өөрийнхөө импульс дээр төдийгүй өрсөлдөгчдийнхөө импульс дээр байлгах хэрэгтэй: хөдөлгөөний траекторийг тэдэнд зориулж бүтээж, дээрх параметрүүдийг хэмжиж, үр нөлөөг нь хэмждэг. Үргэлж нэг алхам урагшлахын тулд тэдний сурталчилгааны кампанит ажлыг үнэлдэг.

Гол үзүүлэлтүүдийн хэмжилтийн тогтмол байдал нь "хөдөлгөөний хурд" -аас, өөрөөр хэлбэл мэдээллийн орчны хэлбэлзэлээс хамаардаг бөгөөд энэ нь эргээд өрсөлдөөний түвшингээс ихээхэн хамаардаг.

Тухайн орон зай дахь бидний хөдөлгөөний замыг зар сурталчилгааны зардал, бодит борлуулалттай харьцуулах шаардлагатай (эсвэл илүү зөв бол зорилтот үзэгчдийн хүсэлттэй, ийм хэмжилт хийх боломжтой зах зээлд). Мөн үйлчлүүлэгчдийн тоо, худалдан авалтын дундаж давтамж, дундаж чек зэрэг үзүүлэлтүүдийг хамтран шинжлэх нь ашигтай.

Борлуулалтад зар сурталчилгааны нөлөөллийг судлахдаа энэ загвар нь дараах байдлаар ажилладаг. Жилийн эхэнд улирлын шинж чанарыг харгалзан хамгийн бодит борлуулалтын таамаглалыг гаргадаг. Нэлээд том зах зээлд хэрэглээ нь аажмаар өөрчлөгдөж байдаг функц учраас борлуулалтыг урьдчилан таамаглах аргууд (зар сурталчилгаанаас ялгаатай) сайн ажилладаг. Дараа нь бодит төлөвлөгөөг (жишээлбэл, +20% -иар нэмэгдүүлэх) гаргаж, 1 сарын алхмаар урьдчилсан таамаглал дээр давхарлана. Түүхэн мэдээлэлд үндэслэн та борлуулалтын өсөлтөд зар сурталчилгааны дундаж нөлөөллийг тодорхойлох боломжтой (жишээлбэл, 30%) - энэ бол удирдамж юм. Дараа нь зар сурталчилгаа эхэлж, борлуулалтын зам мөрийг хянаж эхэлдэг. Энэхүү хяналтын үйл явц нь боловсролын шинж чанартай байдаг. Сар бүр чухал бөгөөд сарууд нь санхүүгийн жилийг бүрдүүлдэг.

Тэмцээний үеэр чухал биш үе гэж байдаггүй. Өнөөдөр зар сурталчилгаа нь маргаашийн борлуулалтад нөлөөлдөг бөгөөд энэ нь "маргааш" аль хэдийн эхэлсэн гэсэн үг юм. Нүдээ зам дээр байлга, ялалт баталгаатай!

ИНТЕРНЕВАМЕТАЛЛ ХХК-ийн мэргэжилтнүүд зөвхөн сэтгэлзүйн үр дүнтэй дүн шинжилгээ хийхээс гадна эдийн засгийн үр ашгийг дээшлүүлэхийг хичээдэг. Эдийн засгийн үр ашиг нь сэтгэлзүйн нөлөөллөөс хамаардаг тул харилцааны үр нөлөөг үнэлэх замаар эдийн засгийн үр ашгийг урьдчилан таамаглах боломжтой гэж өмнө нь тэмдэглэсэн. Ингэхийн тулд хэчнээн хүн залгаж, ирээд зогсохгүй хэдийг, ямар сурталчилгаагаар худалдан авч байгааг нь тооцож болохуйц хяналтыг бий болгох хэрэгтэй.

Аливаа бүтээгдэхүүний борлуулалтын өсөлт, бууралтыг тодорхойлдог хамгийн чухал хүчин зүйлүүд нь юуны түрүүнд барааны чанар, үнэ, зах зээлийн ерөнхий нөхцөл байдал, өрсөлдөгчдийн үйл ажиллагаа гэх мэт. Тийм ч учраас сурталчилж буй бүтээгдэхүүний борлуулалтын үр дүнд үндэслэн сурталчилгааны кампанит ажлын үр нөлөөг үнэлэх нь маш ноцтой алдаа гаргахад хүргэдэг.

Ихэнх тохиолдолд зар сурталчилгааны эдийн засгийн үр нөлөөг бүрэн таамаглах боломжгүй байдаг. Гэсэн хэдий ч ойролцоогоор тооцоолол нь нэлээд үндэслэлтэй, учир нь эдгээр нь зар сурталчилгааны зохистой байдлын талаар дүгнэлт гаргах боломжийг бидэнд олгодог.

  • · сурталчилгааны кампанит ажлын дараа хүлээгдэж буй борлуулалтын хэмжээг нэмэгдүүлэхийг үнэлэх арга; зар сурталчилгааны зардал ба хүлээгдэж буй борлуулалтын хэмжээ хоорондын хамааралд суурилсан аналитик арга;
  • · Туршилтын (зар сурталчилгаатай) болон хяналтын (зар сурталчилгаагүйгээр) зах зээлийг ашиглан туршилтын арга.

Үр ашгийн үзүүлэлтүүд нь:

  • · шинэ худалдан авагчдын тоо;
  • · нийт тоо хэмжээхудалдан авагчид;
  • · борлуулалт, худалдан авалтын хэмжээ;
  • · хүсэлтийн тоо.

Тооцоолсон эдийн засгийн үр нөлөөг тооцоолохын тулд та дараахь томъёог ашиглаж болно.

E = Td Nt / 100 - (Ir + Id),

Энд E нь зар сурталчилгааны эдийн засгийн тооцоолсон үр нөлөө (руб.),

Td - зар сурталчилгааны нөлөөн дор тооцоолсон нэмэлт эргэлт (руб.),

НТ - барааны борлуулалтын үнэ (%) хүртэлх худалдааны нэмэгдэл,

ID - худалдааны эргэлтийг нэмэгдүүлэхэд шаардагдах нэмэлт зардал (руб.).

Үр дүнг гурван аргаар илэрхийлж болно:

  • 1. Сурталчилгааны арга хэмжээний үр нөлөө нь түүнийг хэрэгжүүлэх зардалтай тэнцүү байна.
  • 2. Зар сурталчилгааны үйл явдлын үр нөлөө нь зардлаас их (ашигтай).
  • 3. Зар сурталчилгааны үйл явдлын үр нөлөө нь зардлаас бага.

INTERNEVAMETALL ХХК-ийн санал болгож буй сурталчилгааны кампанит ажлын харилцааны (сэтгэл зүйн) үр нөлөөг үнэлсний үр дүнд олж авсан өгөгдлийг харгалзан түүний эдийн засгийн үр ашгийг урьдчилан таамаглах боломжтой.

Гурван сарын хугацаанд 786 дуудлага хийснээс 384 нь энэ компанийн санал болгож буй бүтээгдэхүүнийг худалдан авахаар тохиролцсон гэж үзье. Бараа бүтээгдэхүүний өртөг болон боломжит худалдан авалтын хэмжээг (улирлын шинж чанарыг харгалзан) харгалзан үзвэл 3 сарын хугацаанд бараа борлуулснаас олсон орлого 134,480,640 байна гэж үзэж болно, учир нь урамшуулал нь ойролцоогоор 11% байгаа тул нийт ашиг нь 13,326,911 болно. .

Үүний үр дүнд тооцоолсон нэмэлт эргэлт нь 10,189,088 байж болно. Эдгээр өгөгдлийг ашиглан зар сурталчилгааны эдийн засгийн үр нөлөөг урьдчилан таамаглах боломжтой.

E = 10189088 11 / 100 - 275733 = 845066

Гэсэн хэдий ч олж авсан өгөгдөл нь харьцуулалт хийхэд хангалттай биш байна эдийн засгийн үр ашигтөрөл бүрийн зардал сурталчилгааны арга хэмжээ. Илүү нарийвчлалтайгаар зар сурталчилгааны зардлын үр ашиг нь түүний ашигт ажиллагааг тодорхойлдог.

P = P 100 / I,

Ашигт ажиллагаа (3 сарын хугацаанд) нь:

P = 1332691 100 / 275799 = 4832